Pilates

Pilates - Ground Control

Pilates – Ground Control is een fitness methode voor het hele lichaam.
Het legt de nadruk op de juiste balans tussen kracht, souplesse en een correcte ademhaling. Pilates is een ‘Body & Mind’ methode, wat betekent dat de geest een actieve rol inneemt bij het uitoefenen van de bewegingen. De oefeningen voor de buik, de onderrug, het bekken en de bilspieren worden met veel concentratie uitgevoerd. Hierdoor wordt de wervelkolom in zijn totaliteit gestabiliseerd. Het is een effectieve oefenmethode met een combinatie van lenigheid, stabiliteit en spierbeheersing. Een goede manier ter preventie en herstel van rug– en bekken klachten.

Pilates - Ground Control is geschikt voor iedereen!

Pilates is toegankelijk voor iedereen; jong of op leeftijd, met een sportief of zittend leven.

De belangrijke principes van Pilates – Ground Control zijn:

  • Door het geconcentreerd uitvoeren van de oefeningen wordt het lichaamsbewustzijn verhoogd.
  • Met behulp van vloeiende bewegingen leert u uw diepe buik- en rugspieren goed te controleren.
  • Rugklachten worden voorkomen door een verbeterde ondersteuning van de wervelkolom.
  • Pilates bevordert een bewustere ademhaling en een betere doorbloeding van het lichaam.
  • De oefeningen bevorderen een slanke spieropbouw aan uw taille, buik, heupen, billen en benen.
  • Uw gewrichten worden soepeler en uw spieren worden sterker. Hierdoor zit en loopt u rechter en beweegt u zich gracieuzer.

Pilates lessen

De Pilateslessen worden in kleine groepen gegeven. Op deze manier krijgt iedereen voldoende persoonlijke aandacht. Alle oefeningen kunnen worden aangepast aan het niveau van de beoefenaar. De Pilates lessen worden gegeven door een ervaren fysiotherapeut. De lesuren kunt u terugvinden op het sportrooster.